torsdag 9 januari 2003

Drömde att jag hade cancer i ansiktet.

Drömde att jag hade cancer i ansiktet.


Apoptygma berzerk, Mourn

Lost in the depths, the depths of your eyes.
I couldn’t resist, why should I?
I want to relax, I want to feel free.
I want to be you, you want to be me.

I look at you, I look at your face.
You took my hand, just in case.
Forever with you, you’re all I can see.
Now I am you, do you want to be me?

Why are you always hiding?
Why are you always mourning?



Vill jag egentligen vara social? Eller vill jag helt enkelt inte gå hem om eftemiddagen? Varför tänke jag ens på dom här frågorna? Depression dyker upp och försvinner och jag har ingen aning om dom är ”naturliga” eller beror på p-pillerna.
Få saker är roliga och mat smakar sämre igen. Under julhelgen var mat väldigt gott, men inte nu längre. Sinnena blir fadda igen och jag kan inte tänka positivt.
Har dock ”landat” på en någorlunda stabil nivå så allt känns inte bara som skit, utan jag står ut.

Fast min favoritsyssla just nu är att ligga och lukta på Jonny, känna hur han andas och somna. Jag behöver veta att han finns där när jag sträcker ut armen för att röra vid honom. Smeker hans skuldra ovanpå täcket och lugnas.

Gick till Café Talang genom snömodden som så smått börjat smälta. Den var färgad brun av jord och salt. Mina fodrade gummistövlar lät *svish* *svish* *svish* och fastän det var mitt i stan var ljudet av bilar och folk avlägsna och dämpade. Välkomnades av Åsa som var glad över att hon snart är utexaminerad journalist.
När Café Talang stängde drog vi tillbaka till mitt jobb och drack sprit. Runt åtta tröttnade jag och stack hem.
Röjde i röran och letade upp Martin Eklövs vita linser som tappat bort. Han skulle följa med Hampus hem och hämta dem så jag är väldigt glad att jag fann dem. Någon gång sedan jag tog hit dem hade de hamnat bakom skohyllan av alla ställen!

Nu, klockan 22.18 är jag mest trött och väntar på att Jonny ska komma hit efter att han varit hemma hos sig och tvättat. Blev inte onykter. Det krävs en del sprit för att jag ska komma någon vart när det gäller fylla.
Ska borsta tänderna och ta på mig den gråa morgonrock som Jonny gav mig i Julklapp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar