tisdag 27 maj 2003

Duschstång

Vaktmästaren har varit här och satt upp enb duschstång så jag blev väckt vid den ogudaaktiga timmen av kl 8.15.Brukar vanligtvis gå upp en stund efter nio, äta frukost, svälja piller, borsta tänderna och åka spårvagn. Men nu är jag uppe tidigt och är alldeles ensam på nätet...

Vat hos barnmorskan förra veckan och precis som jag har känt så är mitt blodtryck ovanligt lågt. Gå upp ur sängen är svårt och var morgon darrar händerna som asplöv.


Jag försöker anpassa mig till för många personer och jag tar kritik på allvar. För mycket allvar, för vad är det som säger att de som kritiserar mig har rätt? INte mycket, men ändå rycker jag till och mår illa, blir ledsen, så fort jag får kommentarer om min person.


Läser en hel del biblioteksböcker om mord vilket får Jonny att säga ”because her hobby is MURDER” (inledningsreplik från ”Par i Hjärter” om överklassparet Hart) varje gång han ser mig sitta och läsa.



09.38
Mår lite bättre efter thé , smörgås och löskokt ägg. Egentligen vill jag dock inte engagera mig i vuxenlivet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar