onsdag 11 juni 2003

Eldarna i Vargaland

Har kanppt kunnat sova inatt. Feber och ont i halsen. Nu är frågan om jag skall gå till vårdscentralen eller ej. Kan de öht hjälpa mig. Förra gången jag var förkyld vägrade kroppen bli frisk och det hade kanske varit bra att gå direkt till fabror doktorn.

Ska åka på mitt första fantasy-lajv vecka 30. Eldarna i Vargaland. Nervös och vet inte riktigt hur jag ska göra.

Nu sitter jag och äter blåbärspaj

Blåbärspaj:
100 g smör eller margarin
2 1/2 dl vetemjöl
1 kryddmått bakpulver
1/2 dl socker

frysta blåbär
1 dl socker

smält fetter på låg värme så det inte byns och låt det svalna. Under tiden blandar du ihop sockret, vetmjölet och bakpulvret i en skål. Häll över det smälta fettet och rör snabbt ihop degen. Kläm ut den i en osmord pajform. Förgrädda i fem-tio minuter. Fyll på med blåbären varvade med socker och grädda i 30 minuter i 225 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar