söndag 1 juni 2003

Medeciner

På morgonen när jag vaknar måste jag ligga kvar i sängen en stund, för annars får jag hjärtklappning. Mitt blodtryck är mycket lågt. Sen går jag ut i köket där jag dricker en C-vitamin brus och sväljer till detta en multivitamin. Detta för att förhoppningsvis minska antalet infektioner. Om jag har tid för frukost äter jag ett löskokt ägg och en skiva rostat bröd med skinka. Till detta dricker jag en kopp ört-thé. Går till spårvagnen och jobbar 10.30 till 14.00 med att laga mat och bre mackor. Lunch äts där. Ibland börjar mina händer skaka oförklarligt på det här jobbet...
Om jag har tur så ska jag direkt efter detta jobbet gå till ett annat jobb där jag har hand om autistiska barn. Detta är krävande och slitsamt men låter mig dryga ut min skrala kassa. Jag äter lagad mat till kvällsmat. Ibland undrar jag vad jag gör där. Men händerna börjar åtminstonde inte skaka.
Vid tio över nio på kvällen kommer jag hem, tar min järnmedecin, äter något lätt och försöker varva ner.

Det går inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar