fredag 18 juli 2003

Förlåt för att jag dödade er mamma

Ingen uppdaterar sin dagbok. :(

Vad ska jag nu läsa om morgnarna?


Har ännu inte bestämt mig om jag åker på Eldarna i Vargaland på Lördag eller söndag. Halst vill jag ha skjuts, men det verkar inte bli så.


Dessutom önskar jag att jag blev av med min förbannade osäkerhet om allt. Jag litar inte på människor. Jag litar inte på att de ska hålla vad de lovar, komma i tid eller verkligen gilla mig. Jag får mardrömmar av att svika andra, även om det beror på missförstånd eller glömska.

Ändå är jag världens sämsta på att säga förlåt även om jag vet att jag har felat.

Därför att handlingar är allt som räknas och ”förlåt” är ett så futtigt fånigt ord.


Som den där pappan i tidningen nyligen ”Förlåt för att jag dödade er mamma”










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar