lördag 5 juli 2003

Olycka

05.44
Jag promenerade från Masthuggstorget till gropegårdsgatan. Sen tog jag spårvagnen sista biten och kom precis hem.

10.51

När jag gick in till Jonny rörde han sig konstigt och jag fick en läskig känsla i maggropen. Något var fel. Det visade sig att han fallit runt midnatt och slagit i huvudet rejält och var väldigt dålig. Insåg att det inte skulle bli något sova för min del och ringde sjukvårdsupplysningen som sa ”ring 112, skaffa ambulans och åk in med honom.”
Snälla, normala människor i ambulansen, jag totalt kolugn, Jonny på bår. Morgonpassets sjuksköterskor på akuten och en tid hos skallröntgen. Inga blödningar under skallbenet. Diagnos hjärnskakning.
Han ska ta det lugnt och jag ska hålla koll på honom närmaste tiden så han inte plötsligt blir sämre. Det kan mycket väl bli så att Arvika måste ställas in.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar