söndag 29 maj 2005

Bambi

Var på Kindred Societys grillfest igår i Azaleadalen i Slottskogen. Jag och Jonny kom dit först eftersom vi varit på Kortedala bibliotek och hämtat upp "som fisken i Vattnet". När jag tittar mot skogsbrynet kommer plötsligt ett rådjur och hennes kid ut på gräsmattan, en si sådär tre meter. Men när kidet ser alla människorna så lägger det sig platt på marken och modern kan inte få med det.
Då springer det äldre djuret in i skogen igen. Kidet ligger kvar en och en halv meter från en häftigt trafikerad gångväg. Jag går dit, för att hålla hundar, joggare och småbarn borta från djuret samtidigt som jag funderar på vem jag skall ringa. Ringer till BaaB som lovar att komma och titta om en liten stund.
Jag får svara på massor av frågor, och en joggare väjer mot djuret, istället ifrån det när jag försöker få bort honom från stigen brevid vägen, han ser kidet i sista sekund och hoppar över det istället. Det kommer efter ett tag ett äldre par, och de säger att de ska gå ner till en stuga som kan innehålla personal vilka kan ta hand om problemet. Efter ytterligaren en bra stund kommer en kvinna på cykel. Hon gnuggar sina händer med löv och lyfter sedan resolut in kidet i skogen på den sidan modern befinner sig.
Allt slutar väl.

Efter detta grillar jag lax i foliepaket och alla blir fulla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar