fredag 27 maj 2005

Mat, böcker, böcker och sedan mat igen.


Vaknade vid ett och fick frukost av Jonny. Eller snarare, han brände frukosten och fick göra ny och jag gjorde mitt eget te. När jag var klar med det och mina internetsidor stack vi iväg ner till Vårväderstorget och lånade böcker och sedan åkte vi till Eketrägatan för att gå till Kyrkbytorget. Väl på kyrkbytorget upptäckte vi att biblioteket där inte hade öppet på fredagarna och fick lite småsura åka in till stan och besöka stadsbiblioteket. Jag fick mycket hjälp av en trevlig barnbibliotekarie, helt klädd i vitt och efter att ha fått ännu en famn full av böcker reste vi vidare till Västra Frölunda för att på Kulturhuset där hämta upp de två sista böckerna. Även där var personalen trevlig och när jag bad om "Syskonkärlek" öppnade hon den som om det vore ett heligt skrin och sa "detta är en mycket speciell bok". Titelsidan och följande blanka sidor var fulla av kommentarer från ungdomar som läst den.

Gick in på Frölunda torg och köpte t-shirts, pikétröjor och skjorta till Jonny och åt på en indisk restaurang som hette Curry Nam Nam. Han åt Chicken Tikka, jag Lamm Korma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar