måndag 2 april 2007

2007-04-02

Idag skulle jag och min uppsatspartner O arbeta på uppsatsen. Detta fick dock tyvärr förhinder, vilket ledde till att det bara var att sätta O på bussen tillbaka till Borås. Men Robin och hans syster Therese hade hört av sig tidigare på dagen för att fråga om jag ville handla "skrot" med dem så jag ringde upp och mötte dem på Holmens loppmarknad bakom Holmens Herrekipering på Kilsgatan i Göteborg. Det är inte så fasligt långt från centralstationen.
R plockade upp en flätad väska från den stora högen med väskor dom har där, och sett från den potential som lajvväska tog jag och köpte den för lite mynt jag hade i fickan.
Därefter bar det av ut till Kållered, lagom till att bilköerna skulle vara riktigt rejäla, för att snabbt köpa lite linne för ca 90 kr metern för att sedan vända tillbaka in till stan. Min sambo Jonny ringde så vi bestämde oss för att plocka upp honom från hans jobb samt lite skräpmat från de gatukök de har där ute, nästan på gränsen till Mölndal.
Therese släppte av oss vid vårt hus, där lämpligt nog glassbilen stod parkerad. Ett paket sundborn och ett paket mazariner rikare intog vi lägenheten och jag festade på min efterätt.
Nu är jag rätt sugen på att hitta på något, men om det inte blir något ska jag nog läsa vidare på Sanna Taljas bok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar