torsdag 12 april 2007

GothCon


Idag har jag fortsatt med mitt uppsatsarbete genom att genomför ännu en intervju. Micken fungerade väl sådär, men jag hade i alla fall hittat den igen efter att ha trott att jag glömde den på GothCon. Självklart hade jag aldrig tagit med den på GothCon utan lagt undan den på ett "säkert" ställe hemma. Så smart var jag.

Som varje påsk de senaste åren har jag varit på Spelkonventet GothCon som äger rum på Hvitfeldska gymnasiet varje år. På torsdagen hjälpte jag BooM att bygga korvstånd och prångla ut så mycket Gothkorv vi hann och orkade innan klockan ett på natten. Vid det laget hade J jobbat klart för natten och ville spela spel. Jag minns dock inte vad vi spelade. Erika som jag bodde med i Stockholm anlände med bilen från Stockholm och vi sågs och kramades innan hon skyndade sig vidare till FPP.
Vaknade trött och eländig på en luftmadrass i sovsal S 212 efter lunch på fredagen. Åt "lunch" med Erika och sedan åkte jag hem med Ma och Jo för att hämta mina linser och lämna Mas dotter med sin pappa. Vi han ta en lugn kopp kaffe hemma medan jag satte i linserna. Det sved som fan, eftersom jag alltid brukar få allergiattacker när GothCon är.
Vampyrlajvet var väldigt tomt, och det var väldigt lite folk där. Stadens Prins Greve Stenbock av klan Ventrue, den som styr staden, var inte där, inte heller Senshalen Ian Wallingworth av klan Brujah. En Senseshal fungerar som en vice-prins. Av primogenerna, vilka utgör Prinsens rådgivare, tror jag bara det var Basha av klan Gangrel som var förbi en liten stund tidigt på kvällen. Vare sig vår tilfälliga Lagman eller Skarprättare bevistade lajvet, Jag donade lite med en miniplott till mig själv, som jag hittade på aldeles själv men som ändå knyter in i resten. Äldste Skuld av klan Nosferatu och Äldste Carl Van Dike var där och satt på scenen. Jag inledde lajvet med att spela mot Bults karaktär Jeronn Williams som retade min karaktär lite och undrade om hon inte borde sitta hemma eftersom det var långfredagen, något jag inte hade tänkt på över huvud taget innan dess. I och med detta lajvtillfälle firar jag ett år med denna karaktär i staden.
Vi bröt tidigt, tror att det var redan vid tolv. Det var inte så mycket så att jag hade tråkigt som att det nog inte hade gått att få lajvet att fortsätta längre än vad det gjorde. Jag sminkade av mig minns karaktärs svarta smink och tog ur effektlinserna och jag och Jo åkte tillbaka till GothCon.

image3
Min karaktär Talulah Jezebels ryggsår. Allt är gjort med olika sorters blodsmink från
Perukmakeriet.

Nu minns jag att vi spelade Western och lite senare kortspelet Munchkin i cafeterian. Jag började redan bli trött och grinig.
När jag vaknade på lördagen kunde jag knappt öppna ögonen utan fick droppa linsvätska i dem och arbeta bort kletet som satt runt. Jag såg ut som en olycklig hamster när jag haltade in i bamban för att leta upp Jonny. Det var påskafton och i år ville jag verkligen köpa ett påskägg till honom. Vi åkte in till Nordstaden, köpte allergitabletter och ögondroppar till mig och när jag började känna mig som en människa igen köpte vi lunch på Åhlens.
Eftermiddagen gled över i ännu en omgång Western för min del och Jonny försvann till ett obskyrt tornrum där han satt och spelade spel med folk som också kommit från Arvika en gång i tiden.
Då gjorde M entré och drog med mig och några andra på rollspel istället, vilket glatt fick mig att saka western-spelandet. Äventyret var melodramatiskt och slutade sålunda för min karaktärs del.

Korvathonen, vilket var korvätartävlingen som BooM stod för vanns av Paul genom att han år 19 korvar. Mer än en medlem i min förening kräktes efter försök som inte ens nådde upp i den klassen eller bröt i alla fall ut i kallsvettningar. Nästa år ska nog jag och BooM ansvara för GothKorven sjäva. Nästa år ska jag förhoppningsvis inte plugga.


Jag sov till tre på söndagen då Jonny kom och hjälpte mig packa och efter att jag fräschat upp mig lite och hämtat tillbaka 25 % av min avgift för att jag hade jobbat åkte vi hem och jag lade mig badet med skum från Lush.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar