söndag 22 april 2007

Vampyrlajvet 21 April


Helt ok lajv.
Hade mycket att göra, men missade en del saker jag hade velat göra/hade velat hänt. Var mycket uppbunden på vakttjänst och det är ju alltid kul när ens tjänster efterfrågas. Kvällen inleddes med att jag hjälpte samordningsgruppen att ställa iordning då dom var lite få, men min feber låg och blossade under ytan och fick mig att börja svettas som bara den varje gång jag lyfte eller gick snabbt. Hann knappt umgås alls med Anna innan lajvet vilket var jättesynd. Sen blev jag hungrig och gick med en SL och en ny gangrel till McDonalds och åt en QP innan vi gick till gangrels hemliga mötespunkt. Eller, vi gick inte direkt dit. Först tog jag upp honom på berget och pekade ut saker i staden, och det var underbart för man kunde se hela vägen bort till vattentornet i solnedgången så jag kunde berätta lite om det också. Sen gick vi för att möta de andra gangrelsen.

En gammal ovän till mitt kotterie Alliansen var tillbaka, eller har varit tillbaka i några veckor, och det gav ju lite att spela på. Min karaktär hade även svärd på elysiet för första gången, något som hon får lov att ha på grund av sin nuvarande position.
Blev även hotad, på ett sätt som man nästan kan kalla för kärvänligt.

Efteråt gick vi på McDonalds igen, det är en tradition, och hade eftersnack. Jag var bara sugen på en fruktpåse och en liten läsk, vilket var aldeles lagom för att göra mig pigg igen och där satt jag och Anna, som bjöd mig, och fnittrade, övertrötta som bara den. Sen bar jag hem svärden och med på färden följde Påven med för han skulle sova hemma hos oss. På vagnen mötte vi Arhan och Jonas så vi satt och småsnackade på vägen hem i Göteborgsnatten. Skönt med sällskap.

Nu måste jag bara gnugga geniknölarna för att komma på en bra plan framöver. Vill ju att mina medspelare ska ha roligt tillsammans med mig och min karaktär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar