måndag 7 maj 2007

Upptagen


I fredags tog jag tag i mitt liv.
På kvällen lajvade jag dock som vanligt på vampyrlajvet Kindred Society. Dock la jag verkligen manken till och var aktiv och gjorde grejer jag inte vågat göra tidigare. Karaktären jag spelar, samma som i stämningstexterna som jag publicerar här är verkligen rolig att spela.
På lördagen ordnades det äntligen så att jag har officepaketet på min stationära dator, någonting som har varit "long overdue". Jag ville även gå på nattklubben Monochrome men jag sa till mig själv att om jag inte uppnåde vissa mål så skulle det inte bli något med det. Men jag hann. :) Jag och min sambo tog en kort joggingrunda och sedan transkriberade jag färdigt intervjun och mailade över den till min uppsatspartner. Sydde fast två knappar på jungfruns mantel och kastade mig in i duschen, drog på mig lackbyxorna och stack till nattklubben.
Dock var kön lång då jag var sen, så vid baren var jag först vid elva. Jag hade fått pengar för ett gammalt kvitto jag hade liggande och det var jag väldigt glad för. Hade väldigt trevligt och tog även bilder som kommer att komma upp på monochromes hemsida. Jag har redan bilder liggandes där, från den 3 mars.
Men när dom stängde vid två kände jag inte för att gå hem så jag fick skjuts till en svartklubb där jag partade vidare med lite kompisar ett tag till. Sen tog jag och två till taxi hem till en av dem och drack screwdrivers och snackade lite allvar över en skål spaghetti var.

Så ungefär vid lunchtid idag (söndag) vaknade jag i en skrubb/gästrum i Bergsjön och tog mig hem utan frukost. Väl hemma var det tyg, handsömnad, ångstrykjärn och rollspel för hela slanten. Jag har sytt på ännu mer kantband på Jungfruns mantel nu samt gjort den lilla bit som ska gå mellan knapparna och hålla ihop manteln. Jakob lärde mig hur man syr knapphål för hand, men jag har ju fel tråd. Dock, när han berättade hur man gör helt korrekta knapphål så baxnade jag. Det var typ stämjärn och bivax....

Jag tror dom har bivax på panduro.
Dessutom vill jag ha knapphålssilke.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar