onsdag 15 augusti 2007

Kursstarter snart


Såg krus, krukor, vaser och skålar på Göfab Tian vid Selma Lagerlöfs torg idag som passar sig mycket bra för lajv. De är i ofärgad ljus och skrovlig lera med något jämnare röd glasyr inuti. Mycket primitiva. Den stora kannan kostade 60 kronor. Dock regnade det och jag blev blöt och nedstämd. Väl på Hjalmar Brantingsplatsen råkade jag både hoppa i en vattenpöl så att de svarta ballerinaskorna blev genomblöta samt upptäckte att det på grund av ett stopp på Götaälvbron var upp till 25 minuters förseningar i trafiken.
Hoppade efter en stunds väntan på buss 21 till Eketrägatan där jag satt i lugn och ro i väntsalen och åt en låglaktos RisiFrutti och torkade.

När jag kom hem låg informationen för kursen Barn och ungdom i mediesamhället på hallmattan. Kursen börjar den 3:e september.

I går kväll tittade jag på film hemma hos David där även hans kusinen, Janne och någragycklare befann sig.

image41

Gycklarna hette A.S.S och uppträder hela veckan på Kulturkalaset.

image42

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar