fredag 31 augusti 2007

Hat


Jag tror, hoppas och vill att jag är en mycket mindre hatisk person nuförtiden
Dock kan jag då och då drabbas av ett plötsligt hat mot personer i min omgivning, främst mina vänner. Det är väl någon sorts besvikelse. Frågan som ställs liknar till det yttre "var det här allt?" Ska vi sitta här allt framöver och disskutera samma saker, igen?
Är det så andra människor gör? Är det sådana relationer de anser är vänskapsrelationer?

Men jag hatar inte främlingar.
Jag kan bli rädd för främlingar ibland, och jag kan bli arg. Men för att hata främlingar krävs en kraftansträngning.

Idag kom jag upp i tid till jobbet, och vi firade en kollega på lunchen. Direkt efter jobbet gick jag ner till det administrativa kontoret och lämnade in mina fyra timrapporter för augusti och Lisas enda timrapport. Nu är jag hemma för att kolla mail och svara på dem. Det verkar som att problemet med de krockande föreläsningarna kommer att lösa sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar