lördag 18 augusti 2007

Lördagsjobb


Vaknbade först klockan 5.59, men det visste jag inte då min mobil låg på laddning. Tänkte därmed att jag skulle gå upp och hämta den och kolla vad glaset hade slagit. Så jag svänger benen över sängkanten och reser mig upp.

PANG (eller snarare BLAFF) säger det och jag befinner mig på golvet brevid sängen. Jag är mer förvånad än har ont och Jonny rusar upp för att fråga hur det är. Ena benet har inte kunnat bära min tyngd. Vänstra benet ok när jag viftar på det, men högran svarar inte. Kommer på något sätt upp ändå och petar runt på benet. På utsidan, ovanför knäet är det helt stumt, muskeln reagerar inte vare sig när jag tänker på att röra den eller när jag petar på den och masserar.
"Den sover" konstaterar jag. Sträckte ut benen och sov en timme till så, och när jag vaknade var det helt ok.
Nu är saken den att jag får mer och mer sådana här problem med benen på nätterna. Det här var första gången jag ramlade för jag brukar inte gå upp när jag vaknar. Men det händer titt som tätt att vadmusklerna får kramp som är svår att lösa. Nån som har tips?

Annars åt jag kokt ägg, kaffe och två skivor stekt fläsk till frukost. Kom på att havregrynen var slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar