lördag 4 augusti 2007

Lugn dag.


Kom upp först vid ett trots att Jonny gav mig frukost på sängen. Lite småförkyld. Tog en dusch och efter det kom David och Janne över för att låna symaskin och hålla på och laga saker. Jag och Janne lagade mat ihop, en hittepå-gryta, som en blandning mellan Kalle Burbäcks recept på Krighjärta 1 och kalops med vitlök i. Gott blev det i vilket fall som helst. Jag bakade dessutom bröd, en Foccacia, samt bjöd på förrätt i form av räkor.

Den 2:e fotograferade Barbro Hagman ett TON bilder på mig som Jungfrun av Toulonne, som jag spelar på Krighjärta lajven.

image40

Fler bilder finns på
http://picasaweb.google.se/Wonderkarin/JungfrunAvToulonne

Närmaste lajvet är nämligen Krigshjärta II
http://www.krigshjarta.se/

Men jag sitter och tänker på lite andra koncept jag skulle vilja spela i framtiden, på andra lajv. Bland annat "Kära bror, Kära syster" och "Helerskan", båda koncepten kan jag tänka mig skulle fungera ganska väl på Kastarialajven om jag inte kan fortsätta som Nencia del Curore Ferai.

Ett annat koncept byggt utan tilltänkt lajv är "Elementarmagikern" som skall ha fyra elementära medhjälpare. Janne har redan sagt sig vilja vara med om konceptet antas av något lajv. Jag lovar halvt om halvt att sy något extraordinärt för magikern själv om konceptet godtas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar