måndag 27 augusti 2007

sömnbrist


09:21, blir väckt av Jonny som påpekar just att klockan är 09.21. Somnar om då detta är irrelevant.
09:45 Vaknar. Äter två halvgrova mackor med leverpastej. Skriver än en gång ut kårkvittot, men det ser inte bra ut. 10:16 Greppar GP och går till hållplatsen.
10:26 Vagnen avgår till Backaplan. Det är en ny vagn.
10:41 Nya stombuslinjen tar mig till Selma Lagerlöfs torg.
10:58 Framme
12:00 Färdig. Hinner med en stambus tillbaka. Frågar vart den går efter backplan. Glädjande nog ingår Götaplatsen bland hållplatserna. :)

Går av Götaplatsen och går upp till Studenternas Hus. Registrerar mig smidigt och får ett inbetalningskort på kåravgiften. De rekommenderar att man betalar på banken på torsdag, då man genast får ett giltigt kvitto om man går så. Återvänder till Götaplatsen och springer ifatt stombussen. Det är samma bussförare som bara varit och vänt och han ler glatt åt mig. Jag ler tillbaka.

17:00 Äter mat hemma med Jonny. Benfria kotletter, ärtor, potatis och sås. Sedan spelar jag Sim City.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar