fredag 7 september 2007

Handledning i Borås.


7:10 Gå upp, gå upp, gå upp. Urk. Ingen tid, ingen macka. :( Packade smältost i väskan.
7:26 Lämnade hemmet. Jonny gosade fortfarande i dubbelsängen.
7:36 Spårvagn till Nordstan
7:55 Har en kvart på mig tills buss 100 går till Borås. Känner för att kräkas. Köper dyr-frukost på stationen.
8:10 Bussen avgår från Göteborg. Träffar min uppsatshandledare på bussen. Vi pratar TV-spel rent allmänt. Trevlig prick.
9:05 Bussen framme. Går med handledaren upp till skolan.
9:15 Framme vid Högskolan i Borås. Åker upp till studievägledaren. Trösterikt. Men jag minns knappt vad vi pratade om.
9:55 Färdig hos Studievägledaren. Går till biblioteket och kollar mailen.
ca 10:10 Min uppsatspartner kommer. Jag känner för att kräkas av nervositet. Vi tittar på böcker. Panikkänsla. Bestämmer oss för att ge en bok från början en ny chans och lånar varsitt exemplar.
11:00 Lunchrestaurangen serverar Tacobuffé. Jag äter två tredjedelar av en soft taco. Glömmer att ta lök. Känner för att kräkas. Vi handlar i kiosken och går upp till datorsalen. Jag skriver en sida teori. Lite bättre känsla, men har stark misstanke om att det bara är dravel jag skrivit.
13:00 Möte med upssatshandledaren. SUPERSPÄND. Vita knogar. Pladdrar.
13:30 det är över. Vi har lite nya idéer. Har dock precis missat bussen. Skiljs från Olle och går till skönhetssalongen och får en manikyr. Tänker att det är bra att belöna sig själv och att det ska få mig att slappna av. Det funkar sådär. Gör även en hudanalys. Huden ser bättre ut än vad jag trodde.
14:55 Buss från Borås. Somnar inte på bussen.
15:50 Framme i Göteborg. Går och handlar på Lindex Favourites. Hårmousse, två par strumpbyxor, puder och ett par knähöga svarta strumpor. Sen åker jag hem.


18:39 Har lite svårt att minnas vad jag gjort här hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar