söndag 2 september 2007

Herrljunga


Alice och Fredrik bjöd in mig till Herrljunga på fredagskvällen för att åka på Lions loppis i Vårgårda på lördag och söndag. Så efter jobbet gick jag hem och svarade på mail och begav mig sedan av in till grönsakstorget för att träna. Körde på hårt som ett djur och bastade en kort stund innan jag åt sunkig mat på Burger King och satte mig på tåget till Herrljunga.
Natten djupnade och mörknade där den susade förbi utanför tågfönstret.
Det var kallt när jag gick av, och upp på perrongen kom Alice och tog emot mig. Deras hus var stort, och fint inrett i en rolig engelsk och lantlig stil.
Hon hade gjort massor av föreberedelser för lajvet Krigshjärta.
Fredrik gjorde varma mackor som han la upp snyggt.
Bäddsoffan var som en extrabred dubbelsäng och Alice had lagt i en extra madrass så jag sjönk ner som en prinsessa för att snart drömma söta drömmar. Så blev det lördag.

Lions loppis hade nedräkning till kl 9.00, varpå de öppnade dörrarna och folk SPRANG in. Jag och Alice släntrade in sida vid sida. Hon pekade ut fem mattor och betalade 100 kr. Då fattade jag vad komma skulle.
Under de här två dagarna har jag gjort massor med fynd.

På lördag kväll lagade jag vitkålsoppa med frikadeller till Alice och Fredrik, mest för att testa receptet.

På slutet av söndagen gav de bort saker som annars skulle i kontainern. Jag räddade en gammal seriefavorit (Hjärteblod) ur grävskopan när allt skulle slängas! Nyskick!

Kom hem nu vid fem, dödstrött, med en bananlåda tung som stryk i famnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar