onsdag 2 januari 2008

6.30-17.25


6.30 Sambons väckningssignal på mobilen ringer, så jag vaknar. Tittar förvånat på honom. Han påminner mig om att den 2 januari faktiskt är en vardag, även för honom. Jag som vant mig vid att ha en hemma-man.
6.40 Min väckningssignal ljuder. Vill bara somna om. Rotar ändå fram lite kläder ur lådor, skåp och tvättkorgen som efter sambons tvättinsats igår kväll var fylld med rena kläder. Borstar tänderna, betraktar nya finnar halsen. Ont gör dom också.
7.05 Kokar ett ägg, men det kokar för länge så jag stoppar ner det i fickan för värmens skull. Äter en macka framför datorn.
7.20 Går till jobbet.
7.30 Morgonmöte.
8.00 Dricker upp mitt kaffe. En tjej från Poolen frågar om vi ska sällskapa ner till torget.
8.05 Arbetskamrat mår konstigt.
8.15 Börjar dagens första skift med tvätt och städ.
11.15 Möter tjejen från Poolen för sällskap tillbaka till kontoret.
11.25 Hittar 100 spänn!
11.30 Får veta att arbetskamraten som mådde konstigt åkt in till sjukhus.
11.40 Ravioli
12.00-12.50 Pappersarbete och småprat med kollegor.
13.00 Ledsagning. Ut på torget igen. Fikar. Går i affärer.
16.00 Dödstrött. Läser skvaller.
16.35 Hemma.
17.25 Orkar resa mig från datorn och kolla frysen. Bestämmer mig för att det blir laxssoppa och ringer sambon för att medela honom vad som behövs. Rotselleri, purjolök, citron, dill. Tar fram lax ur frysen. Tar fram räkor också. Jag gillar räkor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar