torsdag 3 januari 2008

7.30-13.25


7.30 Bara sova en liten stund till.
7.40 Måste gå upp. Knackar på vår inneboendes dörr. Sätter på kaffet, vilket idag kommer ur ett reklampaket med just fyra portioner i, och börjar koka ägg. Dukar bordet. Äter frukost tillsammans med vår inneboende som ser lika trött ut som jag känner mig. Bra det.
8.17 Kastar mig ut genom dörren med massor av kläder på. Men utomhus är det ändå fruktansvärt kallt. Står på hållplatsen i två minuter innan spårvagnen kommer. Perfekt.
8.40 Framme vid Nils Ericsonterminalen.
8.50 Tåget lämnar perrongen i tid. Jag somnar efter en stund, väcks bryskt av kvinnlig konduktör. Somnar igen och väcks mycket mildare av en extra kontrollant.
10.00 Framme i Borås. Går direkt till min handledares rum, han är inne och vi går och sätter oss och pratar om magisteruppsatsen. Det känns kreativt och givande. Får mig att önska att jag skrev uppsatsen tillsammans med honom som har så stora kunskaper.
12:40 Åker Swebuss tillbaka till Göteborg.
13.25 Framme vid Nils Ericsonterminalen igen. Missar tyvärr min spårvagn så jag går in på Indiskas rea för att fördriva tiden. Farligt. Kom därifrån med skålar och en ljusslinga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar