måndag 21 april 2008

21 april 2008


9:30 Efter att ha ställt fram klockan flera gånger sedan 7:00 masade jag mig slutligen upp till ännu en dag med ljummen luft och strålande solsken. Ägnade förmiddagen åt att dricka tre stora koppar kaffe och sätta i mig två mackor med smör, sallad och räksallad från euroshopper.

ca 13:00 begav jag mig av hemifrån efter att ha talat lite med Anna E och Susanne V på msn.
ca 14:00 Första anhalten var det centrala Universitetsbiblioteket för att låna de två böckerna Frågelistan som teori och metod samt Ung på 50-talet. Ung på 50-talet fanns inne men det gjorde inte Frågelistan som teori och metod. Inte heller på stadsbiblioteket fanns den. Ringde Lars som var i Borås men svaret kom senare att inte heller där var den inne. Till Borås skulle den återkomma i juni. Ett hån!
ca 14:20 var jag i Brunnsparken och tog första bästa till Olskrokstorget där jag och min vän Malin skulle bli fotograferade. I studio dessutom. Två av de klänningar hon sytt till mig skulle dokumenteras och två som hon sytt till sig själv. Märkte att Malin redan  var på hållplatsen först efter att jag och min tunga väska hade varit och tagit ut pengar. Men hon var snäll och vaktade väskan medan jag köpte en tallrik pommes med panerade kycklingbitar som jag åt typ, hälften av, och sköljde med en burk cola. Solen kändes underbar.
15:00 hämtade fotografen oss på hållplatsen. Det var inte alls långt till hans hemmastudio och vi körde igenom plåtningen snabbt och effektivt med parfotografering och singelfotografering plus klädbyten och sminkförbättring.
17:30 stod vi på hållplatsen igen och väntade på buss no 17, och väntade, och väntade.
17:38 kom den, tänk vad bortskämd jag blivit av att bo i en storstad. I Ljungaskog hade det här räknats som "i tid", men jag skulle ju till jobbet. Hittade huvan till medeltidsklänningen, den som jag tappat bort någonstans när jag steg innanför dörren på jobbet och blev ganska lättad av att hitta den. Att inte veta exakt var den var har faktiskt legat som en sorts passiv stress på mig.
20:20 var jag hemma igen, och Jonny hjälpte mig bära hem den tunga väskan, gentleman som han är.Vi började laga mat så fort vi kom hem.
21:03 och nu ska vi äta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar