fredag 9 maj 2008

Fredag


Så.
Idag vaknade jag mycket sent, ca 13.00. Gick runt och pulade med mest ingenting, mycket tid framför datorn, snackandes med Theo A.
Ingen intressant post. Inget intressant i tidningen.
Som tur var pingade Janne, min granne, mig på msn och frågade om jag ville åka in till centrum. Jag krävde kaffe i gengäld, vilket jag också fick under tiden som han gjorde sig iordning. Deras underliga kaffe-manick gör underbart kaffe. Jag iklädde mig i shorts och vitt linne och sen åkte vi in till Brunnsparken och gick på Sci-fi bokhandeln. Sen behövde Janne handla mat så jag rekommenderade Ica Focus vid Liseberg. Jag rekommenderade den mest för att det är en mataffär som helt enkelt är rolig att gå i.
Ringde Jonny och sa åt honom att vi kunde mötas upp efter mathandlandet.
Väl där köpte jag en rättvisemärkt citrusdryck, formar för att göra egen isglass samt en burk hummus. Det är ändå inte som att jag någonsin gör egen hummus. När vi kom ut till hållplatsen kom den en spårvagn nummer fem så Janne åkte hem med den medan jag tog tvåan från Korsvägen till Jonnys kontor.

Jag och Jonny åkte sedan till Backaplan för att köpa en Wii Fit på Elgiganten. Självklart var dom slut, vilket var ett bakslag, dock inte oväntat för mig. Istället gav min fina pojkvän mig godis. Jag sitter här nu med ett par chockrosa hörlurar från HeadCandy och ett exemplar av PC-spelet SimCity societys. Dock får jag inte spela spelet idag då jag ska plugga för att kunna skriva tenta på söndag.

Ute i köket puttrar det ljus kalvragu som Jonny gjort nästan helt själv.
Hade jag inte haft så tråkiga arbetsuppgifter framför mig hade jag varit nöjd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar