söndag 30 november 2008

Lördag.


Gjorde kalops häromdagen och använde närproducerat kött som jag och Jonny hade köpt på Ica Focus i Gårda. Det blev helt fantastiskt gott! Den gula löken var slut här hemma så jag använde en halv purjolök som jag hittade i kylen, som jag skar i ganska grova bitar.

Igår blev det ingen kvällsmat då jag hade ätit ända fram till 15.30 på jobbet utan istället serverade Jonny sent kvällsfika med mitt hembakta bröd med "Brödernas Fina" påläggskinka, sallad, tomat och majonäs samt en mazarin från Hemglass och en glassbägare från samma företag.

Jag vaknade väldigt sent och sen julpysslade jag och Jonny en liten stund innan jag gick och satte mig vid datorn.

Här kommer kvällsmaten, fläskfilé i sås med ekologisk spaghetti och gröna bönor.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar