fredag 29 maj 2009

Frukost


Upp vid tio ungefär. På med kaffe i bryggaren, ett ägg i en gryta med vatten och hämta tidningen. Efter en stund hör jag ett droppande ljud....
Har glömt att ställa tillbaka kaffekannan i kaffekokaren och nu flödar kaffet fritt över köksbänken som en tunn brun hinna. Tur att jag bara gjort två stora koppar och inte en hel kanna.
Blev till att stänga av, svabba upp med disktrasa och börja om.
Till det, en "Virgin Mimosa" med alkoholfri cider istället för champagne. Eller cider, nuförtiden heter det "alkoholfri äppeldryck fläder/citrussmakmciderkaraktär lättsockrad".
Kvarglömd av Vidar. Tack Vidar.

Frågan är vad jag ska ha till lunch. Ska jag kanske tina lite av räkorna jag köpte igår till Gumbon? Kommer jag någonsin få in vanan av att vissa luncher måste påbörjas strax efter frukost?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar