lördag 6 juni 2009

Kycklingsoppa


Vi har inte gjort något vettigt idag alls utom att dammsuga och så har vi torkat vardagsrumsgolvet.
Men vi tog en promenerad ner till torget och handlade på det enda öppna där utöver krogen, nämligen Hemköp. Jag har ett delat föehållande till Hemköpet här. Jag handlar för det mesta där samtidigt som jag vet att hygienen inte är den bästa. Saker vars datum har gått ut har funnits i diskarna, jag har hittat mögel på ostar som inte ska ha det och dessutom stött på köttbackarna ståendes på golvet brevid kylen utan någon personal i närheten.

Väl hemma gjorde jag en kycklingsoppa.

Fräs kycklingbitar i olja och smör tillsammans med curry. Peppra med nymald svartpeppar. Lägg i purjolök och låt den svettas. Tärna lite morot och skiva några champinjoner och ha i. När morötterna mjuknat något pudrar du på två matskedar vetemjöl och slår på 1 l hönsbuljong. Låt det hela koka upp och tjockna. Ha i grädde om du tycker om det. Lägg i broccoli fram mot slutet, jag gillar min krispig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar