måndag 6 juli 2009

Sallad


Jag har börjat göra och äta mer sallad. Dels för att det är väldigt varmt i Göteborg, men också för att dom går att förbereda ganska anseenlig tid i förväg, till exempel kvällen innan jag ska jobba. På det viset slipper jag falla i snabbmatsgropen.
Men då jag använder ett litet program i iPoden för att hålla koll på mina energiprocent ( E% ) och var dom kommer ifrån har jag insett hur jävla lite MAT det är i en sallad. Varje sallad MÅSTE innehålla en proteinkälla samt gärna lite dressing.
Så dagens sallad är:

Sallad
Tomat
Rädisor
gurka
Skinka
Ost

Rhode island gjord på majonäs, turkisk youghurt, tomatpuré utan tillsatser, salt, peppar samt tabasko.

(PS. Majonäs är EXTREMT kaloritätt, hade ingen aning. Har jag problem med att nå kalori-målet är det bara att ha ytte-pytte-lite majonäs på något. Det är nästan skrämmande...) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar