tisdag 4 augusti 2009

Receptomaten skrev om Yoghurt...


Receptomaten skrev ett inlägg om Yoghurt, det kan du finna här.
Han frågar om vi håller med honom om fetthalten i yoghurt och det kan jag väl säga att jag gör i princip. Jag är inte rädd för fett, speciellt inte sådana ynkliga mängder som 2%. Den här yoghurten tar jag gärna vid ett mellanmål; vaniljyoghurt från valio. Jag brukar ringla i flytande honung och komplettera med skivad mandel, då mandel är bra för bröstmjölksproduktionen.



När jag ska göra recept som innehåller yoghurt får det bli en 10% Turkisk Yoghurt.



När vi ändå talar mellanmåll, en viktig del av en ammande mammas måltidsordning så kan jag nämna att jag återigen köpt hem det bröd jag åt när jag nyförlöst kom hem från BB. Det här bakades den 31 juli så det är ju lite gammalt men slinker säkert ner ändå med ekologiskt bregott och några skivor ost.



Vi har gäster hemma just nu så min partner har bakat en sockerkaka från grunden, ägg, mjölk, specialvetemjöl, ekologiskt socker, ekologiskt smör, vaniljsocker och bakpulver



Vi hämtade även ut lite böcker som jag beställt från AdLibris. Människor det varit synd om., Identical Strangers och
The Politics of Breastfeeding. Även några böcker av Jesper Juul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar