fredag 21 augusti 2009

Tunnbrödsrullar


Vi åt tunnbrödsrullar till sen lunch idag efter att ha gått en tung runda till Vårväderstorget efter att det slutat regna.

Wienerkorv från Hisingens Kötthall.
Felix ekologiska Ketchup
Garant ekologisk senap
Hemköps pulvermos
Körsbärstomater från grönsakshandlaren
Färsk gul lök från grönsakshandlaren
Kravmärkta alfaalfagroddar (blålusern) vilket anses vara bra för bröstmjölksproduktionen.
I den ena rullen la jag även in en omgång mjölksyrade ekologiska morötter från Tistelvind.

Jag har inte ätit pulvermos på år och dag så jag la till äkta ekologiskt smör samt nymalen ekologisk svartpeppar. Just blandningen mos och groddar i ett tunnbröd var något jag åt för många år sedan på Hultfredsfestivalen under namnet smålandsrulle. Den gången var det utan korv då det var ett vegetariskt alternativ. Den festivalen minns jag annars mest på grund av min goda upplevelse av Jello Biafra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar