lördag 17 oktober 2009

Ballongpojken

Jag satt uppe förra natten, natten till fredag på grund av något en annan mamma nämde på Twitter. Något om en sexåring och en ballong. Jag googlade och fann att sexåringa Falcon befarades befinna sig i en hemmabyggd ballong långt över marken efter att han försvunnit.
Efter klockan ett på natten svensk tid hittades han oskadd, gömd i ett utrymme i huset och dramat slutade väl. Glad kunde jag gå och lägga mig utan en klump i halsen.
Nu spekuleras det om det hela var en bluff.
Jag kan ju inget veta, men jag tror inte det. Antagligen lossade han ballongen, och gömde sig sedan i skräck då han skämdes och var rädd. Det är verkligen inget skäl att skylla på föräldrarna. Han VAR ju aldrig ombord, och aldrig i någon fara. Räddningsinsatsen var intensiv och dyr, men det är ju precis till sådant allmänna medel ska gå, för han hade ju faktiskt kunnat varit i ballongen.
Jag väljer att tro gott om familjen tills motsatsen är bevisad.

Dagens Nyheter




Aftonbladet:




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar