tisdag 3 november 2009

Pistage & morotskaka

Jag hade saker över hemma. Saker jag ville kombinera, så jag öppnade Nya Annas mat på morotskaka. Valnötskärnorna byttes ut mot handskalade pistachenötter som jag körde i hushållsassistenten och grovhackade.



300 gram morot kördes i assistenten på finrivet.


3 ekologiska ägg från frigående höns.


Jag ersatte en 1/4 av oljan med smält cocosfett, då oljan var slut och jag hade cocosfett hemma. Receptet sa ecplicit att smör gjorde kakan misslyckad.


Rör ner mjöl, bakpulver, vetemjöl. Gräddade 50 minuter på 180 grader.


Sen skar jag mig när jag diskade efteråt, så ingen bild på kakan förrens dagen efter. Den var söt och smakade av mjuk pepparkaka, då det var kanel i den. Godare nästa dag.


- Posted from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar