måndag 18 juni 2012

Mjölkstockning

Jag mår bättre, men på sätt och vis är jag en annorlunda person. Mer privat än innan. Mer avvaktande. Tystare. Stängde ner Facebook i över en månad, för att stänga av en kommunikationskanal som i allt för stor utsträckning blivit negativ för mig.

Nu har jag fått mitt andra barn. Förlossningen gick väldigt bra, bland annat med hjälp av en doula. Jag födde en dotternsom på bloggennkommer benämnas CC. Om man vill läsa om förlossningen kan man göra det på min engelska blogg.

http://timetobeamama.blogspot.se/2012/05/my-second-birth.html

Jag ammar, och planerar att amma länge även den här gången. Är dock inne på min andra mjölkstockning, varav den första var lite halvalvarlig, det löste sig den gången med ibuprofen, extra amning, vila och mat. Den här gången är det inte lika illa, men en ibumetin hjälpte tillsammans med god fika på jordgubbar och grädde. Feber gör mig alltid hungrig vilket är bra eftersom mycket mat är bra vid mjölkstockningar. Jag gör ju ett ordentligt jobb med amningen och förtjänar det bästa ;-)

1 kommentar: