söndag 19 maj 2013

Varberg

Vi hade tänkt grilla hemma hos vänner efter att vänner sprungit Göteborgsvarvet. Istället ringde telefonen med ett erbjudande från en av mina närmsta vänner. En resa till Varberg med henne för mig och fyraåringen. Bad om betänketid och diskuterade med min Partner och min varvetspringande vän. Inga problem, klart en inte kunde tacka nej till ett sådant erbjudande.
Inom kort satt vi sommarklädda i en bil på väg söderut. Det blev en dag då vi lekte med barnen på "Barnens Strand" nedanför kallbadhuset i Varberg, åt Cesarsallad och buffé på Clarion Hotell till kvällsmat, badade bubbelpool och tittade på Eurovision Song Contest på rummets tv. Barnen somnade sent. 

Idag körde min vän barnen hem igen. Själv tog jag Öresundståget ner till Ängelholm. Ikväll åker jag hem igen. Sådana här spontanresor fungerade Öresundståget ganska bra för, det gick bra att köpa biljett i en automat på Varbergs Järnvägsstation. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar