måndag 12 augusti 2013

Bildinlägg Krigshjärta 6

Bildkollage av mina bilder från Krigshjärta 6 2013. Bilderna följer individuellt nedan.

De sista två delarna av min packning fick följa med till Varberg som jag åkte från. Symbolen på vänster väska betyder "off".
Siri Arvidsson är geniet bakom denna rekvisita.
Siri Arvidsson är geniet bakom denna rekvisita. Skisser av hjärtats anatomi.
Siri Arvidssons klocka. Den är saknad. Hör gärna av er om ni sett den?
Siri Arvidsson är geniet bakom denna rekvisita.
Malin och Martina beundrar sjukstugan innan lajvet har börjat. De bär de fångkjortlar vi krigsfångar bar under första dygnen.
En runsten från ett annat lajv.
Malin i Fångkjortel
Jag utanför fånglägret på förberedelsedagen. Symbolen på mitt bröst, Cordovflamman, fick sällskap av regnbågsflaggan.
 
Inget lajv är komplett utan fånig hatt. Detta är en gambesonluva som skyddar huvudet under hjälm.
Sköldar tillhörande Slagfalkar
 
Lajvare pysslar med det sista.
Vissa sorters teaterblod ser läskigt övertygande ut.
Agnes pillar med en gradvimpel.
Fredrik syr på pillerburksmössa till befäl.
 
Genomgång för Cordovspelare.
Posted by Picasa

2 kommentarer:

  1. <3 Tack Karin! Fångade min känsla av lugnet före stormen rätt bra. Vi verkar ha haft ett liknande lajv, sett utifrån yttre omständigheter. Tack för ett bra spel!

    /Martina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, förberedelserna gick i en relativt lugn takt, som du skriver, lugnet före stormen. Tack själv för bra spel. :-)

      Radera