fredag 6 december 2013

Undviker du reklam?

Reklam! (vegansk Omega 3)

Reklam får oss att överkonsumera. Den är skapad för att skapa åtrå efter en specifik produkt. Alla påverkas. Jag påverkas och det enda sätt jag ser att minska den påverkan är att minska mängden reklam jag exponeras för per dag.
Jag ställde en fråga på facebook om vilka strategier folk använder för att minska mängden reklambudskap de möter var dag. Mina egna är som följer:


  • Lyssnar på reklamfri radio, främst Public Servicestationen P3. Betalar också TV-licens.
  • Stänger av ljudet när det är reklam på TV.
  • Prenumererar ej på varken tidning eller magasin.
  • Har en skylt vid brevlådan där jag tackar nej till reklam.
  • Tar ibland alternativa vägar till fots.
  • Har ej fast telefon, lägger på när jag får säljsamtal på mobilen.
  • Använder ett tillägg i webläsaren som blockerar reklam på webbsidor.
Tips som inkom från mina vänner var:
  • Nix-registret, som man använder för att tacka nej till säljsamtal.
  • Inte ha TV.
  • Säga upp reklambrev till eposten.
  • Pirata media.
  • Betala för Spotify.
  • Restriktiva inställningar på Facebook

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar