lördag 2 januari 2010

2010

2010 vill jag:

Ta körkort. Jag har övningskört när jag var tonåring med mina föräldrar, då var jag mycket osäker och tyckte inte alls om det. Jag har övningskört med en lajvarkompis då och då de senaste åren och tyckt att det var rätt så kul, men sen kom en stor gravidmage ivägen och sedan den tidsbrist som finns för sådana saker när man helst ägnar sin tid åt att umgås med sitt mycket lilla barn. Under 2010 skulle jag vilja ta upp detta övningskörande igen på en regelbunden basis. Första steget är nog att maila vännen jag övningskört med.

Äta bättre, och kanske mindre kött. Helst vill jag äta kött från kor som får går ute & äta gräs, från grisar som bökat i lera och från får. Köttet ska helst ha hängmörat.

Avsluta min biblioteksexamen. Jag har anmält mig till två distankurser på 50%, varav den ena börjar den 18 januari.

Fortsätta löpträna och därmed förbättra min hjärthälsa, uthållighet och hastighet. Det som hindrar mig nu är en något instabil fot och den mycket hala underlaget. Jag bör försöka simma tills dess att underlaget och foten bättrat sig något.

Amma året ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar