söndag 28 februari 2010

Mässa: Passion för mat



Min vän Irem gjorde mig sällskap på en matmässa(1) i Eriksbergshallen (2). Det kostade 140 kr att gå in, ett mer lämpligt pris hade varit det halva tycker jag, alltså 70 kr. Kön var lång men klarades av föredömligt snabbt!
Mässan var proffsigt och fint genomförd, visuellt mycket tilltalande, men det var så mycket folk att det var svårt att själv få plats och vare sig att köa eller att knö sig fram till smakproverna var framgångsrika strategier. Det fanns ett antal bebisar på plats samt några barn, men tyvärr ingen "lekyta" så vitt jag såg, vilket är något som brukar erbjudas på bokmässan. Passion för mat behöver nog skaffa sig större lokaler om de hoppas på att fortsätta växa. 
Jag hittade inte så mycket som gav mig köpsug, men med min begränsade ekonomi är jag svårflörtad, men jag lät mig lockas att skaffa en påse med produkter från Wapnö(3) mejeri för hundra kronor samt en handsalva gjord på strutsfett för 80 kr.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar