onsdag 28 april 2010

Länkkärlek: Elaine

Elaine har idag skrivit om koldioxidutsläpp och Vattenfall.

Dags att leva som vi lär- http://vakenochlevande.blogspot.com/2010/04/dags-att-leva-som-vi-lar.html


Dagen började tidigt, redan klockan sex. Åkte spårvagn, in till stan för ett viktigt ärende och passade på att få mitt Västtrafikskort laddat med pengar men han både in till stan och hem igen på samma sms-biljett. Jag har jobbat ganska mycket den senaste tiden och idag klockade jag in 6 timmar på eftermiddagen/kvällen. Det innebär att jag kan ta ut 1/4 föräldraledighetsdag.
Fick dessutom ut de föräldradagar jag sökte förra månaden, trots mitt ständiga hattande hit och dit med timmar. Av någon anledningen förväntar jag mig nästan alltid någon sorts situation liknande den i Doktor Kosmos sång Blåvita Flingor. Att en dag kommer mina föräldradagar inte att gå igenom och så kommer jag att stå där, med nollad SGI, utfattig och utskrattad för att jag inte "skött" mig och passat in i systmet.


Men hittils har det gått bra, och när det varit problem har Försäkringskassans handläggare ringt upp mig. På mobilen. Det är värt en del kärlek. Imorgon är jag föräldraledig halva dagen och jobbar kväll men på fredag är jag föräldraledig hela dagen.


På lördag jobbar jag tre timmar och sedan lutar det mot att jag hämtar upp kameran där hemma och förvandlas till mitt alterego som en av Monochromes fotografer.

Jag har dessutom ätit Cloettas "Bröllopschoklad" Hasselnötspralinen var himmelsk, blåbär var spännande/innovativ och lingonpralinen var vidrig. Fy farao för smak av lingonvodka när man varit nykterist sedan juni 2008. Det smakade som de sämsta tyska likörpralinerna som enbart fulla pensionärer vågar sig på på tysklandsbåten. Men det var en fin bild av Kronprinsessan Viktoria och Daniel på insidan av locket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar