lördag 27 oktober 2012

Första kalla löpningen.


Hade banne mig bestämt mig för att återuppta träningen idag efter att ha varit sjuk i veckan. Första chansen var att simma med vänner, men den insåg jag att jag hade sumpat när jag istället fick sovmorgon på morgonen. Istället blev det en löprunda i bara några få plusgrader, med ryggsäck på ryggen. Tyngden av väskan gör mig långsammare, men har fördelen att jag kan avsluta min runda på gymmet samt bära med mig vätska. En annan fördel är att väskan bättre simulerar de situationer jag ska ha min kondition och styrka till, både i vardagen med barnen och när jag ska spela soldat på lajv. Det var som sagt kallt, men det var väldigt vackert i skogen med lagom mycket löv på stigen. Inga stora vattenpölar jag var tvungen att springa igenom heller så denna gången klarade sig skorna från att bli lertäckta. Asic-skorna torkar förvisso relativt snabbt efter att jag har sköljt av dem, men de hinner inte torka den stund jag är inne på gymmet. På tal om gymmet var jag positivt överraskad över hur mycket mer jag orkar i biceps curl och shrugs nu, så axel och armträningen verkar ha betalat av sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar