onsdag 14 maj 2014

Lajv Wonderkarin åker på 2014

· Nedan följer en lista på de lajv jag hade tänkt åka på under 2014. Fler lajv kan tillkomma och jag kan tvingas välja bort några.


  
Krigshjärta 6.3: Hemkomsten
5-8 juni [infosida]

Krigshjärtakampanjen. Fokuserar runt det vikingaliknande folkslaget Skaegi. Tre ätter av Skaegi återkommer till den lilla byn Gråvi efter att fientliga trupper retirerat därifrån. Vilken ätt kan bäst lägga fram sin rätt till marken i Björkdalen.

Jag ska spela Alldis av Björkdalaätten. En krigare som återvänder hem efter att varit i krig med Cordoverna i fem år.

·         Krigshjärta 6.5: Dunkelherz 3-6 Juli  [facebooksida]

Fokuserar runt Gillesmedlemmar och Jorgaler. Jag ska spela en knekt av truppslaget Jaeger vilket är lätta spaningstrupper.

·         Landsväg 1:a uppsättningen 11-13 Juli [hemsida]
·         Landsväg 2:a uppsättningen 25-26 Juli

Efter Katastrofen i Sverige. Båda uppsättningar av lajvet är fullt. På första uppsättningen ska jag spela Cleo, en mekaniker med ett stort socialt behov.

·         Last will 15-17 augusti [hemsida]

I en framtid inte långt bort tvingas vissa sälja sin frihet i livstidskontrakt. Lajvet är fullt. Vi kommer att bli tilldelade roller och jag har inte fått min än.

Krigshjärta 6.4 Made in Hessbrand 22-24 augusti

Vissa Dönländska företag på Gillessidan har börjat placera ut sin produktion i låglönelandet Hessbrand. Min karaktär befinner sig på en sådan arbetsplats efter att hen för 12 år sedan dömdes att arbeta av ett skadestånd.

·         Krigshjärta: Knektar som hatar Cordover 19-21 september [infosida]

Öppet lajv med Gillesanslutna knektar och deras fiender Cordoverna, ute i skogen. Det finns en viss risk att jag spelar min Rotemästare Helaine, som är Cordov och av truppslaget Slagfalk. 

·         Ofridr Oktober [hemsida]

Normandisk och vikingamisär under ett kontrahistorisk korståg i norden. Arrangörerna hoppas på regn. Jag tänker spela Normand.


Wonderkarin som Jorgal (krigshjärtakampanjen)
·         Mare Incognitum November

Mythos. Det är ungefär det jag vet. På en båt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar