fredag 22 februari 2013

Vuxenacne uppdatering


Hur går det med vuxenacnen då? Jodå. Efter 19 dagar med Neutrogenas Grape pink serie så har jag ingen ny acne, och inga cystor som gör ont. Första bilden är när jag började behandla med produkten. Andra bilden är efter 13 dagars behandling. Jag har fortfarande röda märken efter den senaste omgången uppblossande acne. Testet är egentligen att se vad som händer över tid, en hel månad behöver gå i alla fall för att se hur huden reagerar på hormonförändringar över Tid. De röda märkena kommer förhoppningsvis att blekna allt eftersom min hy förnyar sig själv, men det förutsätter att jag inte får några nya utbrott som orsakar nya röda märken.

Jag försöker även vara snäll mot min mage och tänka på vad jag äter även om jag inte riktigt vet hur bevisat det är att hormonell acne och diet hänger ihop.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar