torsdag 2 december 2010

Fotograferingen inför BNW-hemsidan.

Fotograferingen hemma hos Q klarades av väl.

Stefan plockade upp mig och rekvesitan vid 11-tiden och hjälpte mig packa sin bil. Sen övningskörde jag med honom i en timme. Startade i isig backe och gjorde vänstersvängar över en dubbelfilig väg.
När vi var nästan framme ringde Carolina och Karl och sa att de väntade på Q. På grund av bilköer fick de flesta av oss vänta in värden i fråga men efter någon halvtimme, efter att Stefan hade gått hem till sin bror, var vi alla inne, bakgrunden hängdes upp, det möblerades om och jag började hjälpa Josefina, som skulle vara Romersk Domina att klä sig och ordna en tidstypisk frisyr. Innan vi knappt börjat ta bilder på grupp ett anlände grupp två, skjutsade av Jon som skulle vara vildman.

Jag upptäckte att det är för mycket att sköta garderob, make-up och regi samtidigt som man ska vara producent/projektledare. Så till nästa gång behöver jag en make-up artist som även gör hår samt en allmän assistent som håller reda på rekvisita, ser till att det finns kaffe samt hjälper till och städar upp efteråt.

Vi drog bara över tiden med 45 minuter, antagligen mest på grund av den inledande förseningen och Jon skjutsade hem mig och rekvisitan efteråt.
Igår, onsdag träffade jag Carolina på spårvagnshållplatsen och hon har sett preliminära jpg:s av bilderna och säger att de ser bra ut. Hon ska få RAW-bilderna av Q snart.

Vi behöver fortfarande ett svenskt namn på "Brave New World" då jag oroar mig för att "Sköna Nya Värld" mer får oss svenskar att tänka på Sci-fi lajv. Förslag mottages tacksamt för ett alternativhistoriskt lajv där Romarna möter keltiska krigarkvinnor på 500-talet.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar