söndag 5 december 2010

Fyllt 30

Jag är 30.
Jag fyllde 30 i fredags men då var jag på jobbet och sambon var hemma med dottern som hade haft feber på fredagsmorgonen. Mina arbetskamrater sjöng dock Ja må hon leva för mig, ackompanjerade på gitarr när vi åt tillsammans efter jobbet. Det uppskattades.

Istället firade med en liten mjölkfri fika som sambon hade förberett hemma i lägenheten på lördagen, fick trevligt nog en hel del presententer. Scalarer att ha i akvariet, ekologiska kroppsvårdsprodukter, blommor, en praktisk krok för min väska, smycken, dofljus, julkaffe, presentkort på träning och massage, böcker.
Nästa år tar jag ledigt från jobbet och försöker planera in något mer i förväg.

Så vad vill jag ska hända mellan 30 och 40?
Jag vill


  • Arbeta som bibliotekarie.
  • Ta körkort.
  • Bo i ett radhus eller villa, gärna lite lantligt.
  • Få minst ett barn till.
  • Styrketräna
  • Lajva
Idag, andra advent har jag mest ägnat mig åt att göra plats till scalarerna. De får bo i ett av mina 200l akvarier och två malawiciklider som inte mått så bra har fått flytta till det mindre karet på 55 liter tills de repat sig. 55litaren har jag därmed ställt i sovrummet för att få bättre luftfuktighet därinne. För att få det hela att gå ihop har jag fått avsluta hydrokulturen, flytta runt i stort sett alla pumpar så att pumpvolymen per timme bäst ska passa alla fiskar och kars behov och storlek.

Om de två malawicikliderna mår bättre snart kommer jag antagligen att reintroducera dem till sina artfränder 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar