lördag 31 maj 2014

Lajvförberedelser inför Landsväg


Idag ska jag och några av mina vänner ha "grävardag" inför lajvet Landsväg. På lajvet, som utspelar sig i ett sverige efter katastrofen spelar alla medlemmar av en kultur som kallas för "Grävare". Grävare försörjer sig på att resa runt och "gräva fram" rester av de gamla kulturerna och sälja det dom hittat till bofasta. Det är en queer kultur med en annorlunda familjebildning och ett språk kryddat med slanguttryck. På bilden har jag inte riktigt "grävarkläder" på mig, men efter att vi haft temadag med min grupp hoppas jag att vi ska få ihop ett antal bra bilder när vi har våra kostymer inför lajvet på oss. Främst ska vi prata om hur vår grupp ska fungera och vad vi ska göra på lajvet. Vår grupp heter Klimpens Krutbusar, de trivs i varandras sällskap, men har den senaste tiden en lång sträcka av misslyckade "gräv" bakom sig.

Jag ska spela Cleo, gruppens mekaniker.
En glad och social person, uppfostrad av sin mor.




http://beratta.org/landsvag/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar