lördag 17 oktober 2009

Gulasch & fruktsallad

Jag har varit väldigt sjuk i en allvarlig förkylning de senaste dagarna, och idag kom jag ut för första gången sedan tisdags eftermiddag. Det var en kort promenad ner till torget med min familj. Tog ett foto för att visa ungefär hur blött det var och vilka vackra färger det har blivit på träden.



Vi handlade på Hemköp på torget, gick en vända förbi second handbutiken, lämnade in ett par skor hos skomakaren och vände hemåt igen. Jag skulle göra gulaschgryta ned ajvar relish enlig ett recept från iPhone appen från Coop.






Först klyftade jag löken i stora klyftor, och i den processen skar jag mig. Jag fick pausa och sätta på ett fint, blått plåster från IKEA Family.

Vi hade investerat i lite fint kravmärkt nötfärs. Det gillar jag.
Ursprung: sverige. Slaktat i sverige, styckat i sverige, malet i sverige. Packat för fyra dagar sedan i skyddad atmosfär. Producerat av Stockholms Butikskött AB


Potatisen var från Garant och från en svensk KRAV-godkänd gård. 







Till efterätt, eller snarare tilltugg under rollspelspasset med Gl, Ma & Ar gjorde jag och Ma en fruktsallad och till det hade vi pulvervaniljsås med grädde nedvispad i. Så slutligen fick vi lite Dungeons & Dragons 4 spelat. Vi hamnade i det feywild, fast i "Älvamörkret" som Gl sa.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar