onsdag 2 juni 2010

Högskolepoäng - Pölsa

Jag har haft en lång dag med en resa till Borås för att tentera på en kurs on Dewey Decimal Classificationssystem. Tog buss i morse med Jenny, hade fått med mig en avocado som jag åt med lite örtsalt för att inte bli hungrig och illamående på bussen. På Restaurang Balder gjorde dom en helt mjölkfri räksmörgås åt mig, men mitt kaffe fick jag dricka svart då enbart vanlig mjölk och låglaktosmjölk stod framme.

På förmiddagen hade vi seminarium på Bibliotekshögskolan då vi disskuterade Dewey i relation till SAB och hur det såg ut på svenska bibliotek. Lunchet åts på Balder och då jag fick kombinera fritt valde jag lax, ris och att ta för mig av salladsbuffen som var lika fräsch som jag minns den från tiden då jag åkte till Borås flera gånger i veckan. Tentan skrevs i datasalarna, med två synnerligen butiga och formaliaintresserade män i 40-50 årsåldern. Föreläsarna kom in och kollade om vi hade några frågor och efter att ha lagt ifrån oss telefonerna och lovat att inte ha direktkommunikation på nätet satte vi oss och tog itu med 6 st kniviga klassifikationsproblem. Det tog mig 1 timme och 45 minuter men jag känner mig nöjd.

Jenny mötte mig i entrén och vi jämförde lite nervöst vad vi svarat innan vi gick av oss lite av oron i kroppen genom att promenera till en tygbutik i Borås där jag köpte linnetyg och band som jag ska ha till till brokor och barmkläde. När vi kom ner till Borås centralstation stod direktbussen till Göteborg inne så vi kom tillbaka till stan smidigt. Dock glömde jag logga ut när jag gick av så efter att ha handlat mjölkfria produkter på Hemköp nordstan fick jag snällt palla mig ner till Västtrafik servicecenter och be dem logga ut manuellt.

Väl hemma fick jag äntligen amma efter 11 timmar och sedan själv inmundiga följande måltid:


Pölsa, stekt lök, kokt potatis, kokt broccoli och ett stekt ägg. Till detta drack jag den härliga chokladhavredrycken från oatly, som jag gärna rekommenderar. Havre och choklad smakar så bra ihop, i min mening.
Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar