lördag 5 januari 2013

Kvällsaktivitet: Star Trek The Next Generation

Ligger på golvet framför soffan och tittar på Star Trek: The Next Generation vilket blivit vår nya gemensamma kvällsaktivitet. I min familj hade vi parabolantenn under min tonårstid. På några av kanalerna visades Star Trek, på orginalspråk eller dubbat till tyska. Är inte helt säker på att jag då såg hela serien, och såg den i vilket fall som helst inte i kronologisk ordning, men lyckades i senare delen av tonåren spela in vissa avsnitt på vhs och se om och om igen. Det är svårt att avgöra exakt hur mycket Star Trek påverkat den person jag senare blev, men jag tog ohälsosamt mycket intryck av Deanna Troi. Inte bra att som tonårstjej ha en empat som förebild och försöka gissa vad folk kände istället för att fråga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar