tisdag 3 december 2013

Enkät om spelande, genus och normer

Nördbloggen Megazine har lagt ut en enkät (de använder googles enkätverktyg). Jag är inte så himla bra på att bedöma om enkäten är bra eller ej, eller om den kan vara viktad på ett sätt som påverkar resultaten. Men jag fyllde i alla fall i den och tycker att ni också ska göra det. 

http://megazine.se/enkat/

Den kräver lite tankemöda och att ni reflekterar lite innan ni svarar. Det är inte alltid jag tycker att siffror är det främsta argumentet framför alla, men jag vet att många nördar har lättare att lyssna om vi kan backa upp det vi säger med olika sorters statistik och visa grafer. Jag hoppas kunna göra uppföljning längre fram när de redovisar resultaten, så kan vi disskutera dem då.

Megazine har tydligt tagit ställning för en jämlik och respektfull nördkultur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar