torsdag 29 december 2011

Lajvkaraktär - Magda

Magdalena

Om allt går vägen ska jag i mars lajva på ett annat vampyrlajv än det jag vanligtvis besöker. Lajvet heter Blodlust och går i Jönköping. Jag har inte hittat det själv utan det har min vän C gjort, och vi är några stycken som brainstormat fram gruppens karaktärer, vilket gör att jag inte ensam kan ta åt mig äran för Magda. Magdalena är, människa, hangaround, husdjur och beundrare till en liten skara vampyrkaraktärer. Då jag kommer vara i vecka 33 när lajvet arrangeras, kommer Magda vara precis lika gravid som jag är. Idag provade jag mina gamla hårförlägningar och gjorde en provsminkning för att se om jag behövde köpa eller göra något nytt för att kunna porträttera rollen. Med tanke på den respons jag fått på bilden så tror jag att det går vägen.

En utmaning i den här rollen är att både, utåt sett, spela på botten av en hierarki, samtidigt som rollens personlighet i sig är av det drivna slaget, som gärna skaffar sig makt över personerna omkring sig och internt i gruppen har mycket makt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar