onsdag 20 juni 2012

Mjölkstockning dag tre.

Detta är tredje dagen jag vaknar med mjölkstockning. Med ibuprofen och paracetamol i kroppen mår jag ok och febern går ner, men jag känner ändå av att jag är sjuk. Rodnaden på det vänstra bröstet har minskat med behandlingen av anti-inflammatoriska men jag har även upptäckt ömma punkter på det högra. Tröstar mig med att det går över, att lilla CC ändå får all mjölk hon behöver och att det finns lindring.
Har jag fortfarande feber imorgon bitti är det tyvärr dags att prata med sjukvården. Förra gången jag fick mjölkstockning sa sjukhuset just detta, tre dagars egenvård för att se om febern går bort av sig själv. Å andra sidan upplevde jag att jag mådde mycket sämre förra gången.

Igår var hela familjen på en sommarfest med dagbarnvårdarna, de andra barnen i vår dagbarnvårdargrupp och deras föräldrar. Vi och BBs bästa vän blev kvar till sist så vi promenerade som två barnfamiljer hemåt i en väldigt vacker kvällning medan de stora barnen trampade i grushögar och kastade kottar in i skogen. Till slut måste de två treåringarna skiljas åt under stor gråt och tandagnisslan som bara kunde lättas av löften om att få åka bil tillsammans idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar